X

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

شماره :
42151
شنبه 1402/12/5 ساعت 09:24

از پیشنهاد صفحه «افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
حقوق بازنشستگان حداقل بگیر

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

بر این اساس حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین از اول سال ۱۴۰۲ سایر سطوح مزدی نیز به میزان روزانه (۲۱%) نسبت به آخرین حقوق در سال ۱۴۰۱ به علاوه ۸۳.۵۹۶ (هشتاد و سه هزار و پانصد و نود و شش ریال) اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره تغییر بازنشستگی مشاغل سخت زیان آور گفت: قانون که تصویب شده و ابلاغ هم شده است و در اصلاحاتی که صورت گرفته است از جمله اصلاحات بودجه ای تغییری در مشاغل سخت و زیان آور انجام نشده و دولت هم اراده ای در این رابطه ندارد که بخواهد قانون را تغییر دهد و طرحی هم در مجلس تا جایی که اطلاع داریم در مرحله رسیدگی وجود ندارد .

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال آینده در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه هفتم بهمن ماه) قرار دارد.

وکلای‌ملت در این جلسه با اکثریت آرا با ردیف‌های (۲-۲)، (۳-۲) و بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کردند.

بر اساس ردیف (۳-۲) و (۴-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه مذکور؛ حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۴- در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹/۷/۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متعهد بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور می‌باشد. سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند؛ بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه بودجه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه گفت: در بند س تبصره ۶ موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

در حالی عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در سال ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم افزایش پیدا می‌کرد، ولی پس از آن، عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

۲-۱- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) که به تصویب رسید، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

X