ارتباط عمر طولانی با استرس و افسردگی

شماره :
44813
یکشنبه 1403/07/8 ساعت 11:57

از پیشنهاد صفحه «ارتباط عمر طولانی با استرس و افسردگی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
سالمندی سالم

ارتباط عمر طولانی با استرس و افسردگی

 

 

همه انسان ها آرزوی عمر طولانی و زندگی همراه با سلامتی دارند اما این آرزو بدون رهایی از استرس و افسردگی، دست نیافتنی است. در این میان انسان هایی هستند که از عمر طولانی برخوردارند؛ و سوال این است که آن ها چطور و با چه الگویی توانسته اند به اکسیر حیات و راز طول عمر دست یابند؟

 به نقل از ایسنا، سلول های بدن انسان برای ادامه حیات به انرژی نیاز دارند و سلامتی و طول عمر نیز به مدیریت این نیرو بستگی دارد. اکثر مردم درست زندگی نمی کنند و در نتیجه یا استرس دارند یا افسردگی! در حالی که این دو همیشه انرژی انسان را می کاهد و در نهایت نابود می کند.

اگر انسان ها می دانستند که استرس چقدر انرژی از ذهن و سلول های بدنشان می گیرد، چاره ای برای حفظ سلامتی خود می اندیشیدند.

بر اساس اعلام دانشگاه استنفورد، عامل ۹۵ درصد بیماری های امروز انسان، استرس است. روابط نادرست با اعضای خانواده و همسر، یا نارضایتی از شغل، محیط کار و همکاران و ترس از عواقب کارها می توانند برای انسان استرس‌زا باشند. 

در واقع اتلاف انرژی سن بیولوژیک انسان را بالا می برد؛ می بینید که برخی افراد مثلاً ۵۰ سال بیشتر سن ندارند اما دچار پیری زودرس شده اند و اگر ثروتمند باشند، مشتری کلینیک های زیبایی و جوان سازی پوست هستند.

تاثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن هم بسیار موضوع مهمی است؛ استرس بدن انسان را همواره در حالت «جنگ و گریز» قرار می‌دهد و باعث ترشح مداوم کورتیزول و در نتیجه «بیماری های خودایمنی» می‌شود. لذا کسی که خواهان عمر طولانی است باید با اضطراب و افسردگی خداحافظی کند.

اگر الگوهای رفتاری نادرستمان را پیدا و در سبک زندگی خود بازنگری کنیم، انرژی کمتری را هدر می‌دهیم و میانگین طول عمر و امید به زندگی را در خود افزایش خواهیم داد.

X