X

ابلاغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

شماره :
43405
شنبه 1403/03/26 ساعت 08:50

از پیشنهاد صفحه «ابلاغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی » به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
زمان افزایش ۹۰درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

ابلاغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین سوالهایی است که در ذهن افراد به وجود آمده است و با در نظر گرفتن شرایط آن تمامی افراد موظف به انجام دادن آن هستند همسان سازی حقوق بازنشستگان برای تمامی آنها اهمیت دارد چرا که دستمزد انها افزایش پیدا کرده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

زمان افزایش ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد

با وجود گذشت دو ماه از سال، نه برنامه هفته به مرحله اجرایی رسیده و نه تکلیف همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان روشن شده است.

این در شرایطی است که وزیر کار در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق

او همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرده؛ باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شده؛ تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال ۱۴۰۳ خواهد بود. هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می‌شود./دیده بان ایران

تلاش وزارت کار برای متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.مرتضوی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد. نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد بود. همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۱ درصد شد و ۱.۱ درصد کاهش داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که یکی کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوشش دادیم. وی یادآور شد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم. مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انواع مختلف از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرف درآمده بود، برگردانده شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از املاک را هم که برخی اشخاص تصرف کرده بودند با احکام قضایی بازگشت داده شدند. تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع صندوق‌های بازنشستگی حکم بگیریم./ایسنا

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد؟

رحمت الله نوروزی: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، این در حالی است که تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری این بود که سفره مردم کوچک نشود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده، گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلان پرداخت می‌شود برای این است که شاغلان ۱۰ درصد کسورات دارند. از سوی دیگر در برنامه هفتم توسعه آمده است که همسان سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال اجرایی شود.

همچنین بخوانید:

زمان نهایی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۴۰۳

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آئین‌نامه را به تصویب برساند، همسان‌سازی اجرایی خواهد شد./تابناک

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور در همین رابطه اعلام کرده متناسب سازی حقوق بازنشستگان قطعی بوده و به طور حتم اجرایی می‌شود.

محمد اسدی فزود: هنوز مجلس برنامه هفتم توسعه کشور را برای اجرا به دولت ابلاغ نکرده است بنابراین تلاش و پیگیری می‌کنیم تا از سایر صندوق‌ها در این خصوص عقب نمانیم.

همچنین بخوانید:

خبر فوری از همسان سازی| همسان سازی حقوق بازنشستگان شامل چه این افراد نمی‌ شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجرا است، گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روز‌های آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.

این مقام عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: جلسات متعددی با مسولان درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان داشته‌ایم از جمله در چند روز گذشته با وزیر کار، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی.

به نظر می‌رسد هنوز زمان اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان کارگری نهایی نشده؛ ضمناً فرمول نهایی آن مشخص نیست./فرارو

میزان حقوق خرداد بازنشستگان تغییر کرد

این در حالیست که روابط عمومی صندوق کشوری اعلام کرده عدم واریز این مزایا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بوده است و اگر بازنشستگان مشمول باشند معوقات خود را با حقوق خردادماه دریافت خواهند کرد. بنابراین رقم حقوق خرداد بازنشستگان به دلیل واریز معوقات بیشتر از حقوق اردیبهشت خواهد بود.

تعداد بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شامل یک میلیون و ۷۲۰ هزار بازنشسته و حدود ۴۰۰ هزار موظف یا مستمری بگیر است.

پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

X